Funksjonell E-handel
Vendo er en av Skandinavias ledende leverandører av Software-as-a-Service løsninger (SaaS) for nettauksjon, Internett-markedsplasser og nettbutikk. Vendo tilbyr effektiv administrasjon av Internett auksjoner. Dette reduserer kostnadene med å avholde auksjoner betydelig, og gjør auksjon til en attraktiv prismodell, særlig ved introduksjon og utfasing av varer.
Nettauksjon
Vendo er Skandinavias ledende leverandør av nettauksjonsløsninger. Vi har løsninger for alle typer av auksjoner. Nettauksjoner er en svært effektiv måte å få satt rett pris på objekter det er vanskelig å prise. Samtidig skaper nettauksjoner engasjement og oppmerksomhet
Nettauksjon reduserer kostnadene med å avholde auksjoner betydelig, og gjør auksjon til en attraktiv prismodell. Særlig ved introduksjon og utfasing av varer. Avhending av restlager passer også bra til auksjonssalg. Auksjoner har vist seg som en effektiv trafikkgenerator for nettbutikker, som gir kryss-salg i butikken.
Nettauksjoner og forretningsplattformen som støtter auksjoner er avanserte fagområder og krever dedikerte spesialister. Vendos kompetanse og erfaring innenfor disse områdene gjør selskapet til en unik samarbeidspartner og løsningsleverandør.
Markedsplass
Vil du eie kundekontakten uten å sitte med varelager? Med Vendo kan du lett tilrettelegge for en markedsplass der kjøper og selger kan møtes hos deg. Da er det du som tilrettelegger for handel, og kjøper og selger må følge dine regler. Da blir du som eier og styrer kundekontakten.
Eksempler på bruksområder for markedsplassløsningen er finn.no, Amazon, ebay og lignende. Det kan også være varemesser som også vil ha en messe på nett, et digitalt kjøpesenter eller kommuner som ønsker å framheve lokale produkter på en felles handelsplattform. Her setter kun fantasien grenser for mulighetene.
Varelager
I våre løsninger kan du sette opp flere lager og lokasjoner hvor du har til enhver tid kontroll på hva som er hvor. Lageret kan også settes opp til å overvåke seg selv og sende deg forslag til innkjøpsordre når det blir lite varer på lager.
Kunstforvaltning og publisering
Vendo har utviklet produktet Norges kunstdatabase, NKDB. NKDB er en totalløsning for forvaltning og formidling av kunst.
Løsningen lar deg møte lover og regler med enkelhet, mens du får full kontroll over samlingens verdier. Få orden på informasjon om lokasjon, verdi, tilstand, kunstner og mye mer. Med et par enkle tastetrykk kan dere ta ut skreddersydde rapporter til alle tenkelige formål. Med NKDB følger et nettgalleri, som presenter kunsten med virksomhetens logo og fargepalett, og blåser liv i samlingens verdi. God kunst fortjener et publikum!
Se mer informasjon på www.nkdb.no
Systemintegrasjon
«Skomaker bli ved din lest». Vendo er ikke ekspert på alt. Selv om vi har Norsk standard for kontoføring i bunn, med automatisk avsetninger av MVA, Skatt og andre avgifter, så er ikke Vendo et fullverdig regnskapssystem. Med denne oppbygningen av vårt system, hvor vi tar vare på alle transaksjoner og deres splitt til ulike konti, så blir jobben for regnskapsføreren svært enkel. Eller sagt med andre ord - svært billig for deg.
Det kan noen ganger være smart å integrere seg mot andre løsninger, som for eksempel fraktløsninger, betalingsløsninger og som nevnt kanskje regnskap. Virksomheter med omfattende logistikksystem ønsker ofte å bruke det, med netthandel som en integrert, men separat del.
Vendo tilpasser seg dine behov og ønsker. Hvis vi kjenner ditt behov, så vet vi hva som må til for å gjøre din hverdag enklere.
Point of sale (POS)
Vendo leverer skreddersydde POS-løsninger (Point Of Sale-/kasseløsninger) til de av våre kunder som kanskje har litt andre behov enn en A4 kunde. Da kan dine selgere betjene kunder fra ipad eller mobil. Driver du relasjonssalg, og ikke detaljhandel, så ønsker du kanskje et system som tar vare på kundene dine mer enn å bare gi de en kvittering etter endt salg - du vil følge de opp og selge mer til dem.
Vi lager spesialløsninger for å følge opp kunden i fysisk butikk, eller om det er omreisende selgere/agenter som ønsker å close handelen med kunden der og da. Da må selger har oversikt over hva som er tilgjengelig på lager og med det kunne sette opp en ordre og gjennomføre handelen der og da. Da kan dette gå automatisk rett igjennom systemet og ut på lageret hvor varen pakkes og sende. Alt i samme minutt. Kanskje sjefen ønsker å godkjenne alle ordre med rabatt over 10%, da tar ordren en omvei via sjefen slik at han/hun kan verifisere ordren før den går til produksjon.
Vi kan også integrere våre løsninger til de fleste kjente kassesystemer dersom det er behov for det.
Performance
Vi har jobbet med å optimalisere våre løsninger gjennom flere år, noe som har resultert i at vi i dag har svært raske tjenester. Dette gjøre din arbeidshverdag enkel og rask, og kundene blir ikke frustrert over å vente på at det skal skje noe i nettbutikken - alt skjer på et blunk.
Drift og sikkerhet
Vendo er «Norwegian made» og har levert svært stabile og effektive løsninger siden 2003. All data blir oppbevart på servere i Norge og er underlagt Norsk Lov og Norsk rettspraksis. Våre servere driftes av velrennomerte driftssenter, og det tas til enhver tid sikkerhetskopier av alt som skjer i løsningene. Vi tilpasser også sikkerheten til den enkelte kunde gjennom VPN, HTTPS, og andre sikkerhetsmekanismer der behov melder seg for slikt. Sikkerheten er så god at vi leverer til både banker og statlige kunder.
Rådgivning og prosjektledelse
Vendos erfarne konsulenter kan veilede og støtte våre kunder fra utarbeidelsen av
forretningsmodell til valg av arbeidsprosesser og det grafisk designet av kundefront.
Vi har lang erfaring med å ta løse ideer og omgjøre dette til en velfungerende løsning.
Vi kan også ta ansvar for prosjektledelsen for å skape fremdrift i prosjekter og med det sikre en rask oppstart.
Partnere
Vendo har bevist ikke inngått noe eksklusiv partneravtaler med tredjepartsleverandører,
men vi har selvsagt svært gode relasjoner til de fleste relevante leverandører av blant annet
betalingsløsninger (Nets, Klarna, Lindorff med flere), befraktere (Posten, PostNord, Consignor med flere),
regnskapssystemer (Xledger, Visma med flere) og langt flere.
Vår tanke er at det er våre kunder skal selv kunne få bestemme sine prefererte samarbeidspartnere,
og skal vi legge til rette for det. Dersom du ikke har noen preferanser kan vi framlegge pos/cons
for bruk av de ulike underleverandører, og så kan du selv få velge.
Økonomisk
Vi tilbyr våre løsninger som SaaS/skybaserte tjenester/nettløsninger.
Det vil si at våre kunder slipper å investere i IT infrastruktur som IT-servere og annen programvare.
Våre kunder trenger ikke kjøre store og komplekse (les: kostbare) prosjekter eller finne opp kruttet på nytt.
Vi har gjennomtestede løsninger hvor det blir som å sette «legokosser» for å få det ønskede resultat.
Du skal kunne konsentrere deg om kommunikasjon, markedsføring og salg, resten skal vi håndtere.